Siirry pääsisältöön

Miksi jarruneste pitää vaihtaa?

Kuinka usein jarrunesteen vaihtaminen autossa riippuu paitsi virallisista suosituksista myös toiminnan intensiteetistä, kuormien vakavuudesta, mutta miksi sinun on tehtävä tämä? Syitä on useita:

  • Kosteuden kyllästyminen lisää dramaattisesti hapetuskykyä, mikä aiheuttaa metallimekanismien ja elementtien korroosiota.
  • Kiehumispiste laskee, kun ylikuumenee, koostumus on kyllästetty kaasukuplilla, verkkovirran paine laskee, jarrupolkimen painaminen ei johda haluttuun tulokseen, kuljetus ei hidastu.
  • Koostumuksen saastuminen vieraiden hiukkasten avulla voi johtaa sen liikkeen täydelliseen tukkeutumiseen moottoriteillä, lisää mekanismien kuormitusta, voi aiheuttaa niiden hajoamisen, jarruvian.

Miten vaihdan jarrunesteen?

Jarrunesteen vaihtamisen algoritmi autossa ei ole liian monimutkainen, jokainen kuljettaja voi käyttää ohjeita auton suorituskyvyn palauttamiseksi ottamatta yhteyttä ammattilaisiin:

  • Koostumuksen pumppaaminen paisuntasäiliöstä ruiskulla.
  • Pääjarrusylinterin säiliön täyttäminen uudella nesteellä maksimiin asti.
  • Letkun asettaminen Jarrusatulassa olevaan liittimeen ja sen toinen pää viemärisäiliöön.
  • Paineen muodostuminen jarrujohdon piirissä. Tämän toimenpiteen tarve on melko ymmärrettävää, koska ennen jarrunesteen täyttämistä on tarpeen poistaa vanha koostumus. Voit luoda painetta sekä erikoislaitteiden avulla että yksinkertaisesti painamalla poljinta.
  • Ruuvaa kiinnitys irti, minkä jälkeen vanha koostumus alkaa valua ulos.
  • Pumppaus jatkuu, kunnes letkusta alkaa valua Uusi koostumus, jossa ei ole ilmakuplia.
  • Kaikki manipulaatiot toistetaan kullekin ajoneuvon pyörälle.

Joskus sen vaihtamisen sijaan riittää, että osaa tankata jarrunestettä. Jos se ei osoita ikääntymisen merkkejä, säiliön taso on kuitenkin laskenut merkittävästi, päivitystä ei tarvita, riittää, että sama koostumus lisätään määritettyyn merkkiin. Et voi sekoittaa erityyppisiä aineita!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW korin korjaus

  BMW tarjoaa laatua, luotettavuutta, rakenteellista lujuutta yleensä, osien vakautta, auton hyvää käsittelyä, jokaisen mallin tyylikästä muotoilua, Kuljettajan ja matkustajien mukavuutta liikkumisessa. Samanaikaisesti toiminnassa ilmenee vaikeuksia tapauksissa, joissa se johtuu onnettomuuksista tai liikenneonnettomuuksista, huonoista tieolosuhteista tai muista odottamattomista olosuhteista. Useimmiten auton kori kärsii tämän seurauksena, ja sitten tarvitaan korkealaatuinen korin korjaus ulkonäön ja toiminnallisten ominaisuuksien palauttamiseksi kokonaan. BMW-Korin korjauksen suorittavat erikoistuneen autopalvelun ammattimaiset asiantuntijat käyttämällä nykyaikaisia laitteita ja alkuperäisiä varaosia ja osia, joilla varmistetaan auton käyttöiän ja ulkonäön maksimaalinen turvallisuus. Muodonmuutoksen poistaminen Kehon eheyden ja oikean asennon merkitys sisäosiin ja kokoonpanoihin nähden on erittäin suuri. Runko tarjoaa suojaa ja turvallisuutta eri osille ja komponenteille ajoneuvo

Miksi auton ikkunat hikoilevat?

Monelle autoilijalle tilanne on tuttu, kun auton ikkunat hikoilevat. Miksi näin tapahtuu? Virheet käytön aikana, sääolosuhteet, matkustamon ihmisten määrä – on monia syitä, mutta seuraus on aina sama – vakava näkymän rajoitus. Jos lasi hikoilee, jokaisen kuljettajan tulisi tietää, mitä tehdä tällaisessa tilanteessa, koska kondensaatio ei täysin hallitse tien tilannetta, mikä johtaa sokaisevaan häikäisyyn vastaantulevien ajoneuvojen ajovaloista. Se on erittäin vaarallista, ei kaukana vakavasta onnettomuudesta! Epäsuotuisat mikroilmasto-olosuhteet muodostuvat seuraavien tekijöiden vaikutuksesta: Kosteuden kyllästämien esineiden läsnäolo matkustamossa tai tavaratilassa. Märät vaatteet, pyyhkeet, vedessä liotetut matot – kaikki tämä johtaa siihen, että kosteustaso nousee merkittävästi, jopa hyvä ilmanvaihto ei välttämättä kestä sitä. Ei kannata ihmetellä, miksi tuulilasi hikoilee auton sisältä, jos tavaratila täyttyy märistä tavaroista toisen luontomatkan, rannan, kalastuksen tai uima-alta