Siirry pääsisältöön

Miksi pakoputkesta tulee valkoista savua

Jos pakoputkesta tulee valkoista savua, syyt voivat olla täysin erilaisia, on oikein tehdä johtopäätöksiä, ongelman luonteen ja vakavuuden tarkka määrittäminen on mahdollista vain perusteellisemmalla tutkimuksella, ottaen huomioon kaikki asiaan liittyvät tekijät Pakokaasun kyllästymisestä ja tiheydestä Moottorin tyyppiin, ongelma on merkityksellinen sekä diesel-että bensiiniversioille.

Luettelo yleisimmistä syistä:

Merkittävät kondenssiveden kertymät. Kuten jo mainittiin, tämän todennäköisyys on suurin pakkasella, kostealla säällä, mutta ilmiö voidaan havaita myös kuivalla säällä, jos ajoneuvoa ei ole käytetty päivään tai pidempään. Tärkeimmät kosteuden kertymät tapahtuvat resonaattorissa ja katalysaattorissa, jotka ovat pakojärjestelmän suurimmat komponentit. Jos Pakoputken valkoisen savun syyt ovat juuri tässä, ei tarvitse puhua ongelmasta, koska enintään 20-30 minuutin lämpenemisen jälkeen se lakkaa olemasta merkityksellinen.

Sylinterinkannen Tiiviste vika. Joskus pienikin halkeama riittää pakkasnesteen valumiseen öljypohjaan.

Jäätymisenestoaine tulee sylinteriin ja muuttaa polttoaineen ja ilman seoksen koostumusta.

Tukkeutuneet suodattimet ja suuttimet. Niiden päätehtävät ovat polttoaineen puhdistaminen vieraista epäpuhtauksista, sen tehokas ruiskutus ja vaaditun kyllästysasteen ilma–polttoaineseoksen muodostaminen. Ei ole yllättävää, että niiden virheellinen toiminta vaikuttaa polttomoottoriin, se pystyy muuttamaan Pakokaasun väriä.

Huonolaatuisen polttoaineen käyttö. Mitä enemmän vieraita lisäaineita ja aineita koostumuksessa on, sitä kylläisempi pakokaasujen väri, jonka mieluiten pitäisi olla läpinäkyvä.

Renkaiden esiintyminen, joka aiheuttaa öljyn palamisen. Tällöin pakoputkesta tuleva valkoinen savu voi saada tumman, sinertävän, harmahtavan sävyn.

Tyhjentynyt polttoaineseos. Ongelma johtuu suuttimen ja ajoneuvon elektroniikan virheellisestä toiminnasta. Joissakin kalliissa autoissa on erityiset indikaattorit, joiden avulla kuljettaja voi hallita seoksen koostumusta. Mitä enemmän polttoainetta se sisältää, sitä tummempi se on, sitä vähemmän se on vaaleampaa, jopa tyydyttynyttä valkoista.

Diagnoosi

  1. Öljyn mittatikun tarkastus. Öljyn tason tulisi olla normaali, samoin kuin sen sävy, maitomaisen sävyn läsnäolo, teknisen nesteen pinnan peittävä outo emulsio ei ole hyväksyttävää.
  2. Sytytystulppien tarkastus, hehkulamppu. Pieni talletus on normaali ilmiö, huolet johtuvat täysin puhtaasta tai märästä pinnasta, mikä osoittaa selvästi, että vesi pääsee polttoaineeseen.
  3. Testaa puhtaalla paperiliinalla tai liinalla. On tarpeen käynnistää moottori ja levittää materiaalia pakoputkeen 2-3 minuuttia. Siinä tapauksessa, että tämän ajan jälkeen siihen jää vain pieniä märkiä kohtia – kyse on kondensaatiosta, ei tarvitse puhua ongelmista. Toinen asia on rasvaiset täplät, jotka osoittavat, että öljy on päässyt polttoaineeseen tai kellertävä, sinertävä, epämiellyttävä voimakas aromi, mikä osoittaa pakkasnesteen vuodon. 
  4. Sylinterinkannen, tiivisteiden ja itse lohkon tarkastus. Jopa pienten halkeamien esiintyminen ei ole hyväksyttävää.

On huomattava, että kaikki tarkastukset ja tarkastukset on suoritettava normaalissa valaistuksessa, mieluiten päivällä, riittävän kirkkaassa. Usein tapahtuu, että sinertävä, harmahtava savu sekoitetaan valkoiseksi savuksi, mikä osoittaa täysin erilaisia toimintahäiriöitä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

BMW: n lisälaitteiden vaihto

Lisälaitteet varmistavat Moottorin moitteettoman ja keskeytymättömän toiminnan sekä muut Moottoritilan yksiköt, jotka puolestaan takaavat mukavan ja turvallisen ajon. Lisälaitteita ovat sähkölaitteet, erilaiset anturit, imu-ja pakojärjestelmät, jäähdytysjärjestelmä ja paljon muuta. Generaattori-antaa virtaa sähkökuluttajille moottorin käytön aikana (valaistus, ohjausyksiköt, multimediajärjestelmä jne.). Käynnistin-käytetään moottorin käynnistämiseen. Polttoaineen ruiskutuspumppu on korkeapaineinen Polttoainepumppu. Turbiini (turboahdin) – palvelee ilman syöttöä ja moottorin tehon lisäämistä. Termostaatti ja pumppu (vesipumppu) – varmistavat moottorin jäähdytysjärjestelmän toiminnan. Ilmastointilaitteen kompressori, GUR-pumppu, erilaiset anturit polttomoottorin oikean toiminnan valvomiseksi ja ylläpitämiseksi.  Liitetiedostojen toimintahäiriöstä ilmoitetaan kojelaudassa olevalla ilmoituksella, ulkopuolisilla äänillä, äänillä ja muilla merkeillä. Älä yritä diagnosoida, korjata tai va...

Miksi jarruneste pitää vaihtaa?

Kuinka usein jarrunesteen vaihtaminen autossa riippuu paitsi virallisista suosituksista myös toiminnan intensiteetistä, kuormien vakavuudesta, mutta miksi sinun on tehtävä tämä? Syitä on useita: Kosteuden kyllästyminen lisää dramaattisesti hapetuskykyä, mikä aiheuttaa metallimekanismien ja elementtien korroosiota. Kiehumispiste laskee, kun ylikuumenee, koostumus on kyllästetty kaasukuplilla, verkkovirran paine laskee, jarrupolkimen painaminen ei johda haluttuun tulokseen, kuljetus ei hidastu. Koostumuksen saastuminen vieraiden hiukkasten avulla voi johtaa sen liikkeen täydelliseen tukkeutumiseen moottoriteillä, lisää mekanismien kuormitusta, voi aiheuttaa niiden hajoamisen, jarruvian. Miten vaihdan jarrunesteen? Jarrunesteen vaihtamisen algoritmi autossa ei ole liian monimutkainen, jokainen kuljettaja voi käyttää ohjeita auton suorituskyvyn palauttamiseksi ottamatta yhteyttä ammattilaisiin: Koostumuksen pumppaaminen paisuntasäiliöstä ruiskulla. Pääjarrusylinterin säiliön täyttäminen uu...